wtorek, 11 czerwca 2013

Ciasto z truskawkami


Pyszne ciasto ucierane. Delikatne, wilgotne przesiąknięte smakiem truskawek z cudowną kruszonką. Na zdjęciach końcówka, bo prawie nie zdążyłam go sfotografować. Do wykonania proste i szybkie, nie ma w sobie zbędnych aromatów. Przepis pochodzi z Kwestii Smaku.



Kruszonka:

75 g masła
75 g cukru
150 g mąki

Składniki:

200 g miękkiego masła
200 g cukru pudru
4 jajka
250 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
800 g truskawek
 
Do podania: cukier puder

Przygotowanie:
 
Nagrzewamy piekarnik do 180ºC, formę do pieczenia smarujemy masłem, lub wykładamy papierem do pieczenia (forma okrągła o średnicy 24cm lub prostokątna).
Na patelni na małym ogniu przygotowujemy kruszonkę: roztapiamy masło, dodajemy cukier i mąkę mieszamy do połączenia i odstawiamy do ostudzenia.
Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszysta, jednolitą, gładką masę ( w oryginale przez 8 minut, ja nie miałam tyle cierpliwości i było około 5 minut). Nie przerywamy ucierania i dodajemy po jednym jajku ciągle ucierając ( u mnie w odstępach co około 2 minuty). Następnie dodajemy po kopiastej łyżce mąki z proszkiem do pieczenia. Miksujemy dalej na mniejszych obrotach do połączenia się składników.
Ciasto przekładamy do formy, układamy na nim truskawki i posypujemy kruszonką. Pieczemy około 60 minut. 
Podajemy posypane cukrem pudrem.

Smacznego :)


2 komentarze:

  1. Ależ ta kruszonka jest kusząca!

    OdpowiedzUsuń
  2. swietne ciasto, podczas pieczenia ciezko jest wytrzymac od tych zapachow maslano-truskawkowych, 20min przygotowan i godzina czekania a pozniej chwila przyjemnosci ,polecam

    OdpowiedzUsuń