środa, 29 maja 2013

Sałatka ze szpinaku z mandarynką


Na ogródku mam tyle szpinaku, że jemy go bardzo często, a oto jedna z naszych ulubionych sałatek z tych niesamowitych listków. Po prostu coś cudownego połączenie słodkości miodu, soczystości mandarynki, chrupkości szpinaku, orzechów i boczku. Mniam... uwielbiam i polecam wszystkim dla których nie straszne jest połączenie mięsa i słodyczy. Do sałatki można dodać również oliwki, ja ich niestety unikam.



Składniki:

4 garście szpinaku
2 mandarynki
1 awokado
czerwona cebula
cienkie plastry boczku (około 100 g)
orzeszki piniowe lub nerkowca

Sos:

2 łyżki miodu
1 łyżka octu balsamicznego
oliwa z oliwek
świeżo mielony pieprz
sól

Przygotowanie:

Wszystkie składniki sosu dokładnie mieszamy, tak aby uzyskać jak najbardziej jednolity płyn. Szpinak myjemy i osuszamy. Awokado i mandarynki kroimy na cząstki, cebulę w cienkie półplasterki. Boczek podsmażamy na patelni i kroimy na mniejsze kawałki. Orzeszki prażymy. Wszystko dodajemy do szpinaku i polewamy sosem.

Smacznego :)


2 komentarze:

  1. Z mandarynką jeszcze szpinaku nie łączyłam :)Brzmi ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam właśnie takie połączenia, jeszcze nie jadłam tego, ale coś czuję, że świetnie smakuje! Nominowałam Twój Blog do Liebster Blog awards. Nominacja do ‚Liebstera’ jest otrzymywana, za dobrą wykonywaną pracę.
    Przyznaje się ją blogerom, którzy dopiero zaczynają swoja przygodę :) Znajdziesz szczegóły tutaj -> http://aleciastko.pl/liebster-blog-awards/

    OdpowiedzUsuń