środa, 17 kwietnia 2013

Norweskie bułeczki z cynamonem



Cudownie puchate drożdżowe bułeczki. Uwielbiam w nich ten cynamon i to, że nawet następnego dnia smakują cudownie, więc można je upiec wieczorem i zjeść rano z kawą. Przepis z książki 'Jak być domową boginią' Nigelli Lawson.


Składniki na bułeczki:

600 g mąki ( ja dałam więcej bo ciasto było mocno lepiące)
100 g cukru
1/2 łyżeczki soli
21 g drożdży w proszku (3 opakowania)
100 g roztopionego masła
400 ml mleka
2 jajka


Składniki na nadzienie:

100 g roztopionego masła (oryginalnie 150 g miękkiego)
150 g cukru
1,5  łyżeczki cynamonu
 
Dodatkowo:

1 jajko do posmarowania bułeczek

Przygotowanie:

Mąkę, cukier, sól i drożdże mieszamy w dużej misce. W drugim naczyniu mieszamy lekko podgrzane mleko, jajka i roztopione masło. Tak przygotowanym płynem zalewamy mąkę i dokładnie mieszamy a następnie wyrabiamy, aż do uzyskania gładkiego i sprężystego ciasta (ja podsypywałam trochę mąki, bo ciasto się kleiło). Następnie ciasto formujemy w kulę i kładziemy w misce posmarowanej oliwą. Przykrywamy i odstawiamy do wyrośnięcia na około 25 minut.

Formę o wymiarach 24x33 cm wykładamy papierem do pieczenia. 1/3 ciasta rozwałkujemy na wielkość blachy i układamy na dni. Drugą część ciasta rozwałkowujemy na prostokąt o wymiarach około 50x25 cm.

Mieszamy składniki nadzienia i smarujemy ciasto. Zwijamy wzdłuż dłuższego boku jak roladę. Kroimy na około 2 cm kawałki, które układamy na spodzie tak, aby były widoczne spiralki. Powinno wyjść około 20 kawałków ( jak widać u mnie wyszło mniej). Smarujemy roztrzepanym jajkiem i odstawiamy do napuszenia na około 15 minut.

Piekarnik rozgrzewamy do 230ºC ( u mnie 215ºC). Pieczemy przez około 20-25 minut.

Smacznego :)






1 komentarz: